Fraktsätt, leverans och retur

Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

För att göra en retur, vänligen skicka oss ett mejl med ditt ordernummer samt vilka artiklar det gäller och skriv gärna anledningen till varför du vill skicka tillbaka (Om du ångrar ditt köp, felleverans eller reklamation). Vi mejlar sedan tillbaka i...

Hur mycket kommer frakten att kosta?

Fraktpriset för en beställning beror på det valda fraktsättet, fraktvikten samt eventuella tillägg för skymmande produkter, farliga gods med mera.

Vad är skillnaden mellan garanti och reklamation?

Garanti och reklamation förväxlas ofta och det kanske inte är så konstigt med tanke på att båda kan vara aktuella om en produkt går sönder. Men det finns viktiga skillnaden mellan garanti och reklamation.

Leverans till utlandet

Vi levererar även till Finland, Danmark, England, Tyskland och många andra länder. Följ instruktionerna i kassan. Observera att vi tyvärr inte har någon möjlighet att skicka till Norge och Schweiz.

Var är min beställning?

När du har valt MyPack Collect, MyPack Home, Varubrev 1:a klass eller PostNord Parcel kan du följa ditt paket så fort det har lämnat vårt lager. Spårningen görs enklast på PostNords hemsida eller i appen PostNord. Det enda du behöver är ditt unika spårningsnummer, som vi skickar till dig i en leveransbekräftelse per e-post. Om du inte har fått ett leveransbekräftelse, har ditt paket inte lämnat vårt lager än.

Ändra mottagare efter leveransen har skickats

Om din beställning redan har skickats från vårt lager, och du inser att du inte har någon möjlighet att personligen hämta ut leveransen från ditt postombud / utlämningsställe, finns fyra alternativ: Låt någon annan hämta paketet åt dig, ändra förfogande, förläng liggetiden eller låta paketet i retur.

Hur väljer man leveranstid vid leveranssätt MyPack Home?

Om du har valt leveranssättet "MyPack Home" kan du själv påverka hur du vill ha din hemleverans. Du får en avisering via mejl eller sms, med en länk, om att leveransen är på väg. Det visas också i appen PostNord. Du gör enkelt ditt val i appen eller ...

Ångrat köp - hur gör jag?

Om du vill ångra ditt köp ber vi dig att läsa och följa instruktionerna under §5 Ångerrätt i våra Köpvillkor.

Reklamation

Vid reklamationer eller fel leverans ombeds kunden att inom skälig tid kontakta oss och beskriva felet. Vi kommer därefter skicka en returfraktsedel för att ge kunden möjligheten att skicka tillbaka de reklamerade eller felaktiga varorna på vår bekostnad.

Varför skickas 2 brandsläckare i två olika kollin?

En 6 kg brandsläckare måste packas en och en i eget emballage på grund av vikten (11 kg per släckare) och på grund av varans innehåll som gör att brandsläckare är klassade enligt UN1044 2.2, SP 594, som kräver en separat packinstruktion med förstärkt emballage för att vara tillåten att skickas i PostNords distributionsnätverk.

Går det att åka någonstans och hämta det man köper på direkten?

Nej, If Säkerhetsbutiken är en renodlad e-handel, vi har ingen fysisk butik eller upphämtningsställe.

Fraktkostnad till Fredriksberg med PostNord?

Fraktkostnaden beror på valt fraktsätt, men det vanligaste är PostNord MyPack Collect, som kostar från 69 kr (upp till 3 kg). Du kan alltid se exakt fraktpris genom att lägga en produkt i varukorgen och gå till kassan.

Om jag beställer Megalock Twin rattkrycka idag, när får jag hem den?

Megalock rattlås finns i lager och vi skickar beställningar dagligen så om du beställer en Megalock Twin idag borde du få den inom en till två dagar.

Vad blir fraktkostnaden för två stycken ASSA 174 fönsterlås?

Eftersom vi har flera olika leveransalternativ är det absolut enklast att du lägger de varor du önskar i varukorgen och går vidare till kassan, där ser du samtliga alternativ samt kostnader för desamma. Den billigaste frakten kostar f n 69 kr med leveransalternativ MyPack Collect.

Fick du inte svar på din fråga?