Ändra mottagare efter leveransen har skickats

Om din beställning redan har skickats från vårt lager, och du inser att du inte har någon möjlighet att personligen hämta ut leveransen från ditt postombud / utlämningsställe, finns följande alternativ:

  1. Skicka ett ombud - Det absolut enklaste och billigaste alternativet är att be en bekant att hämta paketet åt dig. Detta görs enklast genom PostNord Appen, där man kan hämta streckkoden och skicka den till ombudet. Observera att mottagaren måste identifiera sig först med hjälp av BankID, ombudet behöver dock sedan inte identifiera sig. Alternativt kan man ge ombudet en fullmakt (antingen i pappersform eller genom att lägga in den i PostNord system), eller genom att ta med både mottagarens och ombudets legitimation i original (ej kopia).
  2. Ändra leveransadress - Du kan genom oss ändra leveransadress och/eller mottagare. Detta kallas för "Ändrat förfogande" och kostar f n 250 kr*. Kostnaden avser en avgift som transportbolaget (PostNord) debiterar oss. 
  3. Förläng liggetiden - Du kan genom oss förlänga liggetiden hos ditt serviceställe. Detta kostar f n 300 kr*. Även detta avser en kostnad som transportbolaget (PostNord) debiterar oss.
  4. Retur - Du låter paketet gå i retur och sedan lägger en ny beställning. I detta fall debiterar vi fraktkostnaderna samt en hanteringskostnad på f n 200 kr*, som vi drar av vid krediteringen av den första beställning.


Om du önskar att "Ändra förfogande" eller "Förlänga liggetiden" enligt ovan, måste du betala avgiften i samband med ändringen. Gör så här:

  1. Gå in på på denna sida
  2. Välj ‘Ändrat förfogande’ eller 'Förlänga liggetiden'. Ange ditt ordernummer för snabbare hantering.
  3. Betala i kassa
  4. Meddela oss per e-post om ändringen för snabbare hantering.

Vänligen observera att endast avsändaren (vi) kan beställa ett 'Ändrat förfogande' och 'Förlänga liggetiden', dvs mottagaren (kunden) kan inte göra det själv.


* Vänligen se våra köpvillkor för aktuella priser.

Fick du inte svar på din fråga?